Kalendarz

październik 2020
npwścps
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Mini-galeria

  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg
  • 7.jpg
  • 8.jpg
  • 9.jpg
  • 10.jpg
  • 11.jpg
  • 12.jpg
  • 13.jpg

Nasi partnerzy

Gmina Skrwilno

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skrwilnie

Gimnazjum im. Św. Jana Pawła II w Skrwilnie

Gazeta Skrwileńska

Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

 

 

Odwiedza nas

Dziś 5

Wczoraj 3

Tydzień 14

Miesiąc 222

Wizyt wszystkich 4207

Dla rodzica

Rekrutacja

 

HARMONOGRAM KONSULTACJI NAUCZYCIELI GMINNEGO PRZEDSZKOLA Z RODZICAMI

W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

 

L.p.

Imię i nazwisko nauczyciela

Dzień tygodnia

Godzina konsultacji

Adres e-mail

1.

Alicja Bejgier

Poniedziałek

13.00-14.00

 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

2.

Anna Celebucka

Wtorek

13.30-14.30

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3.

Aneta Jeżewska

Środa

14.30-15.30

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

4.

Anna Kowalska

Czwartek

15.00-16.00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

5.

Karolina Śliwa

Piątek

11.00-12.00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

6.

Iwona Żendarska

Wtorek

10.00-11.00

 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Komunikat dla Rodziców

Drodzy Rodzice,

znajdujemy się w nowej wyjątkowej sytuacji szkolnej. Na bieżąco informuję Was o działaniach naszego Zespołu Szkół.

Działając na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020r. ws. szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, kontynuujemy pracę zdalną, kształcenie na odległość.

Proszę o uważne zapoznanie się z moim Zarządzeniem nr 9/2019/2020 wraz z Załącznikiem.

Kolejne ważne informacje :

Każdy nauczyciel będzie przygotowywał dla uczniów materiał do realizacji na bieżąco, na każdy następny tydzień, działania do realizacji umieszczane będą na stronie Szkoły (Przedszkola).

W porozumieniu z nauczycielem uczniowie będą przesyłać do sprawdzenia określony materiał. 

Będziemy też oceniać  postępy w nauce na bieżąco i wyrywkowo. Jednak każdego ucznia wybrane przez nauczyciela działanie,  zostanie sprawdzone lub ocenione w określonym czasie.

Tym uczniom, którzy nie mają możliwości korzystania z komputera w domu, wychowawca współdziałając z nauczycielami przygotowuje pakiet materiałów drogą tradycyjną i opracuje sposób ich dostarczenia i odebrania prac. Wychowawca klasy odpowiada za prawidłowy przepływ tych działań i kontaktuje się na bieżąco z dyrektorem szkoły.

Realizujemy dotychczasowy plan zajęć, jednakże:

Organizując pracę zdalną uczniów uwzględniamy zasady bezpiecznego i higienicznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną. Uczniowie wykonują zadania odpowiednio do swoich możliwości psychofizycznych, wieku i etapu edukacyjnego.

W przypadku pytań i wątpliwości proszę o kontakt z wychowawcą klasy, konkretnym nauczycielem lub bezpośrednio z dyrektorem Zespołu Szkół.

Przypominam mój adres do korespondencji : e- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 536 999 674

Życzę wszystkim Rodzicom i Uczniom przede wszystkim Zdrowia, a także spokoju i cierpliwości.

 

Dyrektor Zespołu Szkół w Skrwilnie


Zarządzenie Nr 9/2019/2020

Dyrektora Zespołu Szkół w Skrwilnie

z dnia 24.03.2020r.

w sprawie sposobu i trybu realizacji zadań jednostki w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania

 

Działając na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020r. ws. szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, zarządzam, co następuje:

 & 1

W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, w Zespole Szkół w Skrwilnie wprowadza się kształcenie  na odległość.

 & 2

Realizacja zadań odbywać się będzie z wykorzystaniem sposobu realizacji zadań, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 30b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe , z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

 & 3

Sposób kształcenia i tryb realizacji zadań Zespołu Szkół w Skrwilnie w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostki określa Załącznik nr 1, będący integralną częścią Zarządzenia.

 & 4

Wykonanie zarządzenia powierza się dyrektorowi zespołu szkół.

 & 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 25.03.2020r.

 

Dyrektor Zespołu Szkół w Skrwilnie


 Załącznik nr 1

do Rozporządzenia nr 9/2019/2020

Dyrektora Zespołu Szkół w Skrwilnie

 

Sposób kształcenia i tryb realizacji zadań Zespołu Szkół w Skrwilnie w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostki.

 

Kształcenie na odległość odbywać się będzie w szczególności poprzez:

  1. Komunikację na stronie internetowej Szkoły Podstawowej w Skrwilnie i Gminnego Przedszkola w Skrwilnie.
  2. Komunikację z wykorzystaniem komunikatora Messenger lub innych dostępnych komunikatorów.
  3. Łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia.
  4. Zróżnicowanie zajęć w każdym dniu, z uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów, podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia, równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia.
  5. Ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
  6. Przygotowywanie przez Nauczycieli na bieżąco tygodniowego zakresu treści nauczania, materiałów edukacyjnych dla poszczególnych oddziałów i zamieszczanie ich na stronie internetowej szkoły/przedszkola.
  7. Wskazywanie źródeł i materiałów niezbędnych do realizacji zajęć, w tym materiałów w postaci elektronicznej, z których uczniowie lub rodzice mogą korzystać.
  8. Wskazywanie materiałów dostępnych na stronach internetowych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, stronach internetowych jednostek podległych temu ministrowi lub przez niego nadzorowanych, w tym na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych.
  9. Korzystanie z materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii.
  10. Innych materiałów wskazanych przez nauczyciela.
  11. Zapewnienie każdemu uczniowi lub rodzicom możliwości konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia oraz przekazanie im informacji o formie i terminach tych konsultacji.
  12. Podejmowanie przez ucznia aktywności określonych przez nauczyciela, potwierdzających zapoznanie się ze wskazanym materiałem i dających podstawę do oceny pracy ucznia.
  13. Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej zapewniających wymianę informacji między nauczycielem, uczniem lub rodzicem.
  14. Informowanie rodziców o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji przez dziecko lub ucznia w domu – w przypadku dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną, wczesnym wspomaganiem rozwoju, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.

 

Monitorowanie postępów uczniów oraz  weryfikacja wiedzy i umiejętności uczniów odbywać się będzie za pomocą komunikacji elektronicznej. Uczniowie mogą być zobligowani do przekazywania zdjęć/skanów wykonanych prac, uzupełnionych kart pracy. Tym samym kanałem komunikacji nauczyciel może wystawiać oceny bieżące i informować o nich uczniów oraz ich rodziców. Do tych celów można również skorzystać z komunikatorów internetowych typu Messenger lub WhatsApp.


Przydatne linki z propozycjami zabaw dla dzieci:

 

https://babygo.pl/atrakcje-krakow/co-robic-z-dzieckiem-w-domu-przez-2-tygodnie-

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/zabawy-dla-dzieci-w-domu/mu/

https://www.domowyprzedszkolak.pl/

https://www.lulitulisie.pl/dzieci

https://www.mamawdomu.pl/

https://www.lulek.tv/

https://www.danonki.pl/znajdź-zajęcie?gclid=EAIaIQobChMI-ZHOtaWw6AIVEsDeCh0uVw-kEAAYASAAEgLbR_D_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Propozycje wspólnych zabaw rodzica z dzieckiem:

 

Zabawa „Naleśnik”. Ciasno zawijamy dziecko w kołdrę (głowa musi pozostać na wierzchu). Dziecko ma za zadanie samo się rozwinąć. Można do zabawy wykorzystać koc, kawałek folii ochronnej.

Zabawa „Zapasy”. Dorosły leży na plecach a dziecko próbuje przeturlać go na brzuch. Dorosły i dziecko zamieniają się rolami.

Zabawa w „Prezent”. Dziecko zwijamy w kłębek a potem „rozpakowujemy” – prostujemy kończyny i ustawiamy do pozycji wyprostowanej. Zabawę powtarzamy, zamieniamy się rolami.

Zabawa „Przejście po wąskiej ścieżce”. Rozkładamy w zygzak sznurek lub skakankę i spacerujemy stopa za stopą. Można próbować również z zamkniętymi oczami i do tyłu.

Zabawa „Przenieś i nie zrzuć”.  Wykorzystujemy sznurek lub linę, skakankę, maszerujemy po nim tak żeby nie stracić równowagi i przenosimy na łyżce np. piłeczkę. W zabawie chodzi o utrzymanie równowagi i o to żeby piłeczka nie spadła z łyżki.

Zabawa „Ścieżki sensoryczne”. Wyszukanie i wykorzystanie w domu różnych faktur sensorycznych np. skrawków materiałów, swetrów wełnianych, futrzanych elementów garderoby, włóczek. Układanie z nich ścieżki i wędrowanie po nich bosą stopą.

Zabawa „Rzuć do celu”. Wyznaczamy cel, możemy obrysować miejsce, do którego chcemy rzucać lub ustawić np. wiaderko, miskę i rzucamy piłeczkami, kulkami z papieru. Rzucamy również z zamkniętymi oczami.

Zabawa  „Kto silniejszy”. Przeciąganie liny lub skakanki.

Zabawa „Tor przeszkód”. Wykorzystujemy domowe przedmioty, ustawiamy je tak aby tworzyły tor.

Zabawa „skrzynia skarbów”. Gromadzimy do pudełka lub woreczka różne przedmioty. Dziecko z zamkniętymi oczami dotyka przedmiot i rozpoznaje go.

Zabawa „Kolorowe palce i stopy”. Wykorzystujemy duży arkusz papieru i pozawalamy dziecku zanurzyć palce w różnych kolorach farby, dziecko maluje palcami. Malujemy pędzelkiem stopy dziecka i pozwalamy mu na odbijanie ich na dużych arkuszach papieru.

Zabawa „Zaczarowane przedmioty”. Wykorzystujemy przedmioty o różnorodnej fakturze, zamaczamy je w farbie i odbijamy ślady.

Zabawa „Części ciała”. Dziecko zamyka oczy a rodzic dotyka jego różnych części ciała. Dziecko zgaduje jak część ciała została dotknięta.

Zabawa „Robimy pianę- wielkie pranie”. Wykorzystanie wody i płynu do kąpieli, robienie piany w misce, moczenie tkanin, ubrań, zabawa w mycie, szorowanie zabawek. Można użyć do zabawy różnego rodzaju szczotek.

Zabawa „Zajączki świetlne. Weźcie latarki i pobawcie się w berka światełek. Obrysowywanie światełkiem latarki różnych przedmiotów w pomieszczeniu.

 

Prawidłowe oddychanie jest warunkiem poprawnej wymowy. Wszystkie ćwiczenia narządów mowy zawsze rozpoczynamy od ćwiczeń oddechowych, pamiętając - powietrze nabieramy nosem, a wypuszczamy ustami.

 

  • Dmuchanie na chorągiewki
  • Dmuchanie na wiatraczki
  • Dmuchanie na płomień świecy
  • Dmuchanie na papierowe łódki pływające w misce z wodą
  • Zdmuchiwanie kulki waty kosmetycznej z ręki
  • Wydmuchiwanie baniek mydlanych
  • Dmuchanie na papierowe ozdoby zawieszone ponad głową ćwiczącego na nitkach o różnej długości
  • Dmuchanie na papierowe kulki po wytyczonej trasie
  • Przedmuchiwanie piłeczki pingpongowej do osoby siedzącej naprzeciwko
  • Dmuchanie przez rurkę do wody
  • Wydmuchiwanie baniek mydlanych.
  • Nadmuchiwanie balonów
  • Próby gwizdania
  • Gra na instrumentach muzycznych np. organki, trąbka, gwizdek

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające język

Powyższe ćwiczenia wykonujemy przy otwartych ustach.

  1. „Konik jedzie na przejażdżkę”- naśladujemy biegnącego konika, stukając czubkiem języka o podniebienie (kląskanie).
  2. „Małe chomiki”- udajemy chomika, wypychając językiem Raz prawy, raz   lewy policzek.
  3. „Malarz”- bawimy się w malarza; malujemy sufit (podniebienie), (ściany) (policzki), okna (zęby dolne i górne), korytarz (miejsce między wargami a zębami). Każdy z elementów możemy pokryć kilkakrotnie farbą.
  4. Oblizujemy wargi okrężnym ruchem takim jak Miś Pawełek po zjedzeniu pysznego miodku (dla urozmaicenia możemy posmarować usta dziecka czekoladą lub miodem).
  5. „Żyrafa”- naśladujemy żyrafę, wyciągając język wysoko do góry tak, jakbyśmy chcieli dotknąć naszych nosów.
  6. „Myjemy zęby”- „czyścimy” językiem zęby górne i dolne, poruszając nim jak szczoteczką i uważając, by nie ominąć żadnego miejsca.

 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające wargi:

  1. Zakładamy górną wargę na dolną i odwrotnie.
  2. „Masaż”- delikatnie przygryzamy górna wargę dolnymi zębami, a następnie dolną wargę górnymi zębami.
  3. „Zmęczony konik”- konik, który wrócił z męczącej wyprawy, głośno parska (podczas tego ćwiczenia zwracamy uwagę, aby wargi były rozluźnione).
  4. „Uśmiech żaby”- rozciągamy wargi w wielkim uśmiechu, starając się naśladować wesołe żabki.
  5. Przesadnie wymawiamy a, o, e, u, i, y przy szeroko otwartych ustach.
  6. „Balonik”- nadymamy policzki, a usta ściągamy (dla urozmaicenia możemy bawić się w baloniki, które pękają, gdy „ przekuwamy” policzki palcami).

 

 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające żuchwę:

  1. Wysuwamy żuchwę do przodu jak najdalej, jak to możliwe, dolnymi wargami masując górna wargę.
  2. „Krówka na łące”- naśladujemy krówkę, która pasie się na łące i ze smakiem zjada świeżą trawkę; żujemy, wręcz przesadne ruchy żuchwą.
  3. „Koparka”- naśladujemy pracującą koparkę; opuszczamy żuchwę jak najniżej, robimy ruch, jakbyśmy nabierali piasek. Powtarzamy ćwiczenie kilkakrotnie.
  4. „Huśtawka”- wykonujemy ruchy żuchwą w przód i w tył, a następnie na boki .

 

 

 

„Chorobowe zgadywanki” 

 

Dziś karetką pojedziemy-     ue, ue, ue.

Może komuś pomożemy-     ua, ua, ua.

Kto najbardziej chory jest?- eo, eo, eo.

Mały kotek, duży pies?-       eu, eu, eu.

Kto Katarek duży ma-          ai, ai, ai.

A kto kicha tak jak ja-          ae, ae, ae.

Kogo boli głowa?-               oa, oa, oa.

Kto się przed lekarzem chowa?- ou, ou, ou.

Kto lekarstwa nie chce brać?- ie, ie, ie.

Kto chce w łóżku długo spać?- iu, iu, iu.

A kto zawsze zdrowy jest,- ye, ye, ye.

Co dzień chce warzywa jeść- yo, yo, yo.

 

DO POCZYTANIA

O inspirujących zabawach z dziećmi dowiecie się więcej z następujących książek:

Małgorzata Cieślak, Gry i zabawy dla dzieci od 1 miesiąca do 3 roku życia, Replika 2010

 Tom Dahlke, 365 gier i zabaw na każdy dzień roku, Rea 2012

Natalia Minge, Krzysztof Minge, Jak kreatywnie wspierać rozwój dziecka. Wspólne gry i twórcze zabawy, dzięki którym rozwiniesz jego zdolności, Edgard 2011

 Rosemarie Portman, Gry i zabawy kształtujące pewność siebie, Wydawnictwo Jedność Kielce 2005

 Rosemarie Portmann, Gry i zabawy przeciwko agresji, Wydawnictwo Jedność Kielce 2004

 Jackie Silberg, Gry i zabawy z maluchami, Media Rodzina 2009

 Jackie Silberg, Gry i zabawy z niemowlakami, Media Rodzina 2009

 Jackie Silberg, Zabawy z niemowlakami na każdy dzień 365 gier i zabaw dla dzieci w wieku 0-12 miesięcy. Najlepszy poradnik dla rodziców, K. E. Liber 2010

 

PRZEPIS NA ZWYKŁĄ MASĘ SOLNĄ

 3 szklanki zwykłej mąki

 1 szklanka soli

 Woda z dodatkiem barwnika spożywczego

Wymieszać składniki do uzyskania konsystencji ciasta. Ten rodzaj masy solnej nie nadaje się do dłuższego przechowywania.

 

PRZEPIS NA MASĘ SOLNĄ TERMOUTWARDZALNĄ

 2 szklanki zwykłej mąki

 2 szklanki soli

 2 łyżki stołowe kleju do tapet (bez dodatków grzybobójczych)

 1 szklanka wody

Składniki połączyć i wyrobić na gładką masę. Uformować figurki. Zostawić na noc, by stwardniały, a następnie wstawić na 3-4 godziny do piekarnika o temperaturze 100°C.

 

PRZEPIS NA MASĘ SOLNĄ GOTOWANĄ

 4 szklanki zwykłej mąki

 2 szklanki soli

 8 łyżeczek proszku do pieczenia

 4 szklanki wody (ewentualnie z dodatkiem barwnika spożywczego)

 0,5 szklanki oleju do smażenia

Połączyć składniki w garnku. Mieszając, gotować na średnim ogniu, aż całość zgęstnieje na kulę. Wyłożyć na stolnicę. Gdy ostygnie, wyrobić. Ten rodzaj masy nadaje się do przechowywania w szczelnym pojemniku.


Ogłoszenie

Dyrektor Zespołu Szkół w Skrwilnie przypomina, iż od 16 marca do 25 marca bieżącego roku Szkoła Podstawowa oraz Przedszkole będą zamknięte z powodu konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

Telefon do kontaktu: 536999674


Ogłoszenie

Działając na podstawie Obwieszczenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.03.2020 r. w sprawie zawieszenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych,

 

Dyrektor Zespołu Szkół w Skrwilnie ogłasza :

12 i 13 marca br. to dni, w których w Gminnym Przedszkolu i Szkole Podstawowej w Skrwilnie nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie działania opiekuńcze wg harmonogramu.

Od poniedziałku, 16 marca 2020r. wychowankowie i uczniowie nie przychodzą do Zespołu Szkół w Skrwilnie. Zajęcia zostają czasowo zawieszone na dwa tygodnie.

 Nauczyciele i pracownicy administracji i obsługi w czasie zawieszenia zajęć pozostają w gotowości do pracy.

 

Rodzicu,

  • ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Twoje i Twojego dziecka, zajęcia zostaną zawieszone od 12 marca br. W przedszkolach i szkołach podstawowych 12 i 13 marca br. będą jeszcze prowadzone działania opiekuńcze;
  • zachęcaj dziecko do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny;
  • jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS;
  • przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny;
  • rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz;
  • śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora szkoły.

Uczniu,

  • pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
  • przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
  • odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
  • przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.

Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej

zakresie profilaktyki zdrowotnej w związku z pojawiającymi się w niektórych krajach przypadkami zachorowań na koronawirusa;

  • rozmawiaj z uczniami na temat przestrzegania podstawowych zasad higieny, w tym np. częstego mycia rąk z użyciem ciepłej wody i mydła oraz ochrony podczas kaszlu i kichania;
  • wywieś w widocznym miejscu w szkole instrukcję dotyczącą mycia rąk oraz inne zasady dotyczące higieny osobistej;
  • zaapeluj do rodziców, by nie posyłali przeziębionych i chorych dzieci do przedszkola lub szkoły;
  • zwróć uwagę, aby do szkoły lub przedszkola nie przychodzili chorzy nauczyciele i inni pracownicy;
  • poinformuj ucznia i rodzica, że jeśli nie miał kontaktu z osobą chorą, nie ma powodu do obaw;
  • nie organizuj wycieczek do krajów, w których wykryto ogniska koronawirusa;
  • poinformuj rodzica, którego dziecko wróciło z terenów występowania koronawirusa i ma objawy grypopodobne, aby bezzwłocznie powiadomił najbliższą stację sanitarno-epidemiologiczną, zgłosił się do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego;
  • powiadom rodzica dziecka do 8. roku życia, że w przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły należy mu się zasiłek opiekuńczy (art. 32 ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 25 czerwca 1999 o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby lub macierzyństwa, Dz.U. 2017, poz. 1368);
  • sprawdzaj na bieżąco komunikaty publikowane na stronach Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia. Podaj kontakt do najbliższej stacji sanitarno-epidemiologicznej.

W przypadku dodatkowych wątpliwości zadzwoń na infolinię Ministerstwa Zdrowia lub poinformuj o jej działaniu innych – tel. 800 190 590 (czynna całodobowo).


Prawo światowePrawo oświatowe

Reforma w pytaniach i odpowiedziach